lørdag 25. oktober 2014

You look so natural. Lol.

God lørdag! Uansett om jeg bestemmer min egen uke setter jeg like mye pris på lørdager som den neste. Om den neste jobber på kontor. Eller har en 9-16 jobb.
Uansett. Vi elsker lørdager fordi da (forhåpentligvis) kan man sove litt frempå og gjøre de tingene man torturerer hodet sitt med søndag-fredag, men ikke ORKER å tenke på å begynne å gjøre. Og det er alltid ting man må gjøre. Alltid. Man blir aldri ferdig. Og så dør man. Med støvete TV og hyller. Jeg oppfordrer derfor i dag alle dere (ja, det er ca hundre av dere) til å drite i det som lar seg drite i. Wtf? Det hørtes ikke helt bra ut.
Dere skjønner hva jeg mener. La støvet ligge, søndag er jo dagen for skam og anger er det ikke?? Jeg skal hvertfall (etter jeg har gjort litt av dette)


(tenn alltid lys. Lys gjør deg varm innvendig og lykkelig. Lys gjør alt koseligere)


dra ut å nyte denne lørdagen. Har faktisk masse gøye planer i dag. Noe som egentlig er veldig ulikt meg. Men jeg er jo ikke helt lik meg selv om dagen! Skal spise lunsj i byn med en gammel venn av han andre og den nye kjæresten hans (lunsj=typisk skummelt måltid da det ikke innebærer så mye alkohol. Gå å ta en kaffe med meg kan du bare glemme), så skal vi videre å ha tapaskveld med min skjønne gravide kusine og hennes mann. Mann, faktisk, de giftet seg i sommer. Det var rart å skrive. Så voksent.

Anyway. Selv om hjertet går mer stabilt enn EVER, har jeg fortsatt Rosacea og unødvendig angst som henger igjen i kroppen. Så helt sminkeløs, det kommer jeg nok aldri til å bli. Men bruker mye mindre foundation nå. Merket veldig stor forskjell i går. Ekstremt rart. Føles underlig normalt, og jeg synes synd på meg slik jeg hadde det før.
Men. Sminke. Jeg begynner alltid med denne concealeren fra Body Shop -er avhengig av denne og har den i vesken. Just in cases.


Den feier over eventuelle kviser, også pleier jeg å dabbe den lett over de røde områdene i huden, da den er tørrere, mer kompakt og mer pigmentert enn foundation. Så den varer lengre. Dessuten har den mye gult i seg, noe som kamuflerer rødt bra.

Så blander jeg. Alltid. Du finner sjelden en foundation som matcher hudtonen din helt. Og på denne måten holder de året rundt. Du tilpasser jo selv hvor mye mørkt eller lyst du har i. NUDE av Dior har vært min favoritt i mange år nå.



Highliteren fra Armani som søsteren min jobber og har introdusert meg for, er magisk. Om sommeren går jeg litt amok med denne. Kinnben, neserygg, panne, øyekrok og rett under og over midten av leppene. For å skape mer liv og dybde i ansiktet. Om vinteren virker det litt unaturlig å glinse så mye, da pleier jeg å like en litt mattere og blek look.


Det får du med dette. Transparent pudder. Matter ned glinsende hud. Fint til daglig bruk, jeg pudrer alltid lett rundt nese eller hele T-sonen. Alt etter behov.


Til slutt lowlight. Den går under kinnbena, litt på nesa (jeg gjør det av og til om jeg føler den er for sminket eller for blek. Jeg synes man ser litt friskere ut med litt farge på nesen) og lett over panne og evt hake. Jeg har det alltid under haka også, og litt nedover halsen. Dette skaper mer skygge og "mindre" dobbelthake.

Ikke le, alle kan få litt dobbelthake.


Når jeg gjør dette (dropper selvsagt av og til et par ting) føler jeg meg "naturlig" og nok sminket som oftest. Etter jeg har gredd øyenbrynene på plass med noe som fikserer de. Da. Føler jeg meg klar for alt egentlig.

Så gå å nyt lørdagen!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar