torsdag 2. oktober 2014

A miracle. Sun in Bergen

For en nydelig dag i Bergen. Sol og sånn. Hatt ærend i sentrum, blant annet å kjøpe hus til det schizofrene kameraet som jeg enda ikke har orket å bli bedre kjent med og mer sort tråd til alle jakkene jeg skal sy. Veldig glad for det. Problemet med fint vær i Bergen er at alle er ute. Folk over alt. Noe som er hyggelig. Bortsett fra at folk liker å samle disse:


Noe som gjorde at jeg fikk flashback fra en middels grusom hendelse fra barndommen (jeg husker den som grusom+). Jeg hadde lengre hår den gangen. Vært redd det meste siden. Så da ble jeg helt sånn:



så da gjorde jeg bare sånn.


Etter alle tingene som skulle gjøres var gjort sitter jeg og er litt misfornøyd. Ikke vet jeg hvorfor. Ofte når jeg er sånn misfornøyd har det noe med antrekket å gjøre. Antrekket har MASSE å si for humøret mitt. Ikke at det er fint nok. Men rett. 
Men det var ikke det. Det var nok det under.. Det som er under bryr jeg meg sjelden om. Mesteparten av tiden vil jeg bare være komfortabel og unngå gnaging og innpåslitne ting. Men innimellom møter man seg selv i døra og tenker at nå.. nå har det gått for langt. Når elastikken går ut er løpet kjørt. 
Tror man enten elsker undertøy eller ikke. Har aldri klart å bruke penger på det. Ingen ser det. Nesten. Og de som ser det har jo kommet så langt at de bryr seg ikke om hvordan trusa di ser ut. De tenker på noe annet.
 Eneste jeg bryr meg om når jeg kjøper truser er hvordan de ser ut gjennom klærne. Og BH-er går jeg sjelden med. Synes det oftest er finest uten. Dessuten er de en plage. Tror jeg tenker litt sånn med BH-er med innlegg som jeg gjør med brune jenter med for mye sminke; om alle er pakket inn i drit kan man jo ikke se hvem av de som faktisk er fine. Eller at mange av de faktisk er det.

Ellers er jeg litt lei meg for at yndlings-skoene mine har begynt å lage lyder. De har vart siden første vinteren på Esmod, så de har vært gjennom mye. Stakkars. Men jeg kjøper ikke nye før sålen detter av. Jeg nekter.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar