tirsdag 7. oktober 2014

Au naturel?

I dag er jeg litt nervøs. Reiser tilbake til London i morgen for å gjøre en jobb med de samme jeg gjorde photoshoot med i sommer, disse her http://www.sacohair.com/

Det er skummelt i seg selv (for meg hvertfall) å gjøre modelljobber, men det som plager meg nå er at jeg ikke vet hvor jeg skal bo. De skulle fikse accomodation som han sa, og det slår meg nå at det kan jo være hva som helst? Nå prøver jeg å være lite fisefin og minst mulig from Norway, richest country in the fucking world you know, men jeg bor da vel ikke på noe dodgy hostell i et skittent område heller. Kan jeg det?

I angst for å havne på sofaen hos noen (det er faktisk kanskje bedre enn hostell med delt bad) prepper jeg meg selv til turen som jeg best kan. Greit å se over varene før jeg står der i trusa mellom tyve queens og et par granskende damer for å unngå noen ubehagelige overraskelser.
Jeg pleier alltid å skille mellom ønsket mitt om å være helt spotless perfekt og det å gå drastisk til verks for å faktisk prøve å bli det. Det er jo mye man kunne gjort (trent regelmessig, gått på spa, tatt extentions i håret, falske vipper, solarium osv.) for å komme nærmere det flertallet i vesten anser som mer eller mindre perfekt. Eller malen. Men jeg gjør det jo ikke. Ikke liker jeg den looken heller og liker å være litt kjerring mot strømmen. 
Det jeg elsker å fokusere på er de små skjulte tingene. De tingene folk ikke nødvendigvis ser med første øyekast (så det virker som jeg er sånn kul og ikke bryr meg om overfladiske ting og sånn, jeg går jo ikke med sååå mye sminke), men så legger de merke til det og bare "å herregud, så pene ..... du har da" og jeg bare "åh, herregud, de gamle greiene her? herregud, ikke sett de på flere uker..!". 
Ikke at jeg alltid har velstelt alt, bare når det teller, men du skjønner greia. De tingene man gjør før man reiser til syden kanskje og alt er ute til spott og spe. Eller i begynnelsen av et nytt forhold.



Så nå har det blitt skrubbet, filt, drillet, klippet, moisturized, høvlet, sparklet og sminket, for at jeg, effortlessly, ser så perfekt ut som jeg kan være til jobben.
Eneste som var dumt var at man ikke fant noe oppi her for å fikse angsten. Men da får man bare eige den.



2 kommentarer: