fredag 3. oktober 2014

The hippos in my life

Speaking of styling.. I dag, siden vi skulle innom butikken på vei til landet der mine foreldre bor, tok jeg på meg en orange leppestift som jeg elsker og synes er super-fresh. Blåser skikkelig deilig ute og man kjenner høsten er her. Hva er vel ikke mer lekent og perfekt enn orange tilbehør liksom?


På butikken treffer jeg på noen jeg kjenner, og hun ER så naturlig i hud og sminke som det går ann å være. Glødende og frisk. mye skulle det til for å vippe meg av pinnen i dag. Hvorfor er du ikke mer som henne?
Nå skal det sies at jeg har en sånn dag.. En sånn flodhest-dag. Når du føler at du har lagt på deg 20kg i løpet av natten og ingenting kan få deg til å føle deg bra. Uansett. Jeg anser meg selv som en relativt smart person og vet at dette ikke går ann. Rent fysisk. Så jeg gjør som vanlig: ignorerer flodhest-følelsen. Prøver til og med å irritere den litt. Litt som en "fuck you!" i trynet på flodhesten prøver jeg å gjøre noe på tross av den. Som for eksempel å ta på meg skinny-jeans eller en sterk farge (dette er ting som vanligvis funker best de dagene man er på topp).
Du trodde du kunne komme her du din flodhest-følelse, komme her og få meg til å føle meg så liten og såå stor på samme tid??
Og så vet jeg jo inni meg at No way! at en flodhest hadde kommet inn i disse skinny-jeansene uansett.
Jeg har hatt det fokuset så lenge for å overleve, det å utfordre og tråkke på flodhestene (les:utfordringene) i mitt liv at jeg har glemt hvorfor. Akkurat der jeg er i livet mitt nå, trenger jeg faktisk ikke å gå til krig.
Så. Nok kulhet for i dag. Når jeg kom hjem klinte jeg vekk leppestiften og tok på meg noe mykt og deilig og satte håret vekk. Leser over mine egne stylig-tips og tenker at det enkle av og til er det beste.

  



Også tenker jeg heller på de fine tingene jeg jobber med. Og at rett rundt hjørnet venter Idol, pizza og et godt glass rødvin.



6 kommentarer: