fredag 10. oktober 2014

It's on. Bring it.

FOR en dag. 
Jeg fant fort frem til studio der vi skulle øve på koreografi, det var rett ved King's Cross.
Jævla mye å huske der. For et nummer. 


Fire lettere nervøse modeller drar fra studio etter 2,5 timer med terping og rett ned på frisøsalongen.
Her ventes det, blekes og farges det. Så må det farges litt mer. Glad jeg har med bok. For i denne lille frisørsalongen er det smekkfullt med folk. Modeller som sutter på søtsaker og nikker ja til mat og te (hvem visste at man skulle bli så sliten av å sitte?), franske frisører, danske frisører, italienske frisører, våre frisører og en hel haug med malplasserte fotografer som dokumenterer det hele.
Jeg tror ikke hjertet mitt kunne gått noe fortere om jeg stod på kanten av et fly, klar til å hoppe.

Så skal Brett, den fabulouse, klippe meg. Han har ikke sett på meg hele dagen og klokken nærmer seg 20.00. De har egne spesialister til å farge og vaske og den slags.
Jeg ser øynene hans sperre seg opp, kjeven strammer seg og leppene snurpes. Så kommer jeg på at rett før jeg ble overtalt til å gjøre showet (de sa ja til å gi meg mer penger for det) tok jeg meg en aldri så liten undercut for å lette på mitt tykke utvoksende hår.
"Who cut your hair?"
"Ehm.. a person in norway?"
"Richard!!"
Hjertet begynner å dunke så hardt jeg er redd de skal se det gjennom kappen. Brett vrir seg i noe som ser ut som smerter på gulvet, imens Richard (sjefen og han jeg mailer og prater med) prøver å finne en løsning. Den varmen jeg føler i kinnene og nedover brystet nå er ubeskrivelig. 
Jeg. har. gjort. noe. feil. Klarte jeg ikke å stille opp som de forlot meg engang??
 Tanken slår meg. Men erstattes fort med irritasjon. Jeg har lest krim hele dagen med en sterk kvinnelig figur og jeg tenker Ikke faen om du skal komme her å få meg til føle meg så dårlig. Ikke når jeg har ofret så mye for å gjøre dette. Varmen er der, men hjerteslagene avtar.
"I did it before I knew I was coming. I totally forgot. I'm sorry"
Jeg vender snuten ned i boka igjen og nikker ja til en kopp te.
Håret fikset han fint uten problem.
"No problem, darling."

Turte ikke ta noen bilder i dag heller. Men se hvor koselig jeg bor



Bor foreløpig i stuen, de leier ut rommet mitt til en annen for natten. De har lukket døren og hengt opp et forheng så jeg får fred. Fått en kopp te som heter Tranquility også. Også lukter det røkelse og duftlys over alt.
Etter den indre krigen jeg har vært igjennom i dag, kunne jeg ikke hatt det bedre nå. Enn på sofaen til Londons koseligste svenske par.



Rett før jeg dro fra salongen btw, iført egne klær..


(som dette bildet illustrerer perfekt. må komme meg på det kurset)

sier Richard at han vil snakke med meg om klærne jeg lager. 
"Sam showed me some of your stuff, it's reeeeally good. We should do something together?"


Nok følelser på display for én dag tenker jeg når jeg ser på han.
"Sure."


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar