lørdag 18. oktober 2014

Sexy in Paris

I Paris.
Jeg elsker Paris.
Elsker å være på ferie. Bortsett fra det jævla dårlige wifiet. Kan ikke laste opp et eneste bilde engang. Skal prøve hardere i morgen. Kanskje jeg kan være en av de hipsterene med uvasket hår som valser inn på steder og spør om de selger te og wifi. Organisk, helst.

Har hatt god samvittighet og spist god mat i dag. Drukket god vin. Blir som et barn når jeg er på ferie, noe jeg liker ved meg selv. Hatt fine samtaler med han andre om nå og om fremtiden. Jeg trodde ikke jeg kunne bli mer imponert over han. Før jeg, med tårer i øynene, deler med han at nå, nå er tiden kanskje inne for å sjekke alternativene for viderekommen behandling mot angsten. Jeg deler frykten min for at jeg én dag våkner ti år fra nå og ikke har oppnådd det jeg ville på grunn av den.
Nå har jeg jobbet, og i det siste jobbet ekstremt agressivt, aktivt lenge. Vi blir enige om at vi skal sjekke opp i det når vi kommer hjem. Jeg vet allerede om et par alternativer.
Han sier det kan koste hva det koste vil. Jeg griner.
Jeg griner for alle årene jeg har latet som og for alle årene jeg kan slippe. 
Jeg elsker han ekstra i dag.
Ikke noe spesiell feriesex eller fancy antrekk.
Dette er ferien jeg trenger.

Vi har drukket musserende vi, spist ost og brød -metervis med brød, trasket rundt, spist sjokolade, foie gras, klappet til klassikere som Milord og Hymne a l'amour. Kjent på passe genuin/turist-Frankrike generelt. Jeg er lykkelig på ferie. Ingen forventer at du bryr deg på ferie. Eller eier skam eller måtehold. Den rollen kan jeg spille veldig bra. 
Bon appetit.


2 kommentarer: