onsdag 8. oktober 2014

Anxious excited

Våknet tidlig i dag med en følelse av at jeg må få masse gjort før jeg drar. Jeg får jo ikke gjort noenting på en hel uke. Så kommer jeg på at jeg faktisk skal jobbe en hel uke, og slår det hele fra meg. 
Må le av meg selv. Leste en artikkel om "flinke piker" i går før jeg duppet av. Vinklet slik at vi må slutte å gjøre oss selv til offer, og heller se det for hva det egentlig er. Eller kan være. Pliktoppfyllende, ambisiøse og samvittighetsfulle kvinner. Vi vil så mye, og vi vil det så inderlig at vi blir syke av det. 

Som en av de som har følt på dette presset og til tider vært syk på grunn av det, vil jeg tenke meg om igjen om hva jeg legger i flink-pike stempelet mitt. Ikke er jeg noe offer, og til rett tid i livet ser jeg jo at det ikke er grenser for hva jeg faktisk kan få til med slike forventninger til meg selv. At man holder seg selv til en høy standard er vel noe man heller skal være stolt av.
Og med hånd på hjertet kan jeg si at jeg nå utfordrer alle mine usikkerheter og angster jeg har i livet. Og dét er ganske fantastisk.

Også er jeg ganske glad jeg ikke prøver å være perfekt i alt i livet, i frykt for å ende opp som mine helter i enda en av mine guilty pleasures, Real housewives of Beverly Hills


OMG så gøy det er. Jeg skjemmes ikke engang. Elsker at de er så latterlige. Men de er mennesker 
de også. 
Så nå skal jeg dra. Med god samvittighet for at jeg ikke har stresset eller sagt dumme ting til meg selv over denne jobben. Av og til må man være smartere enn sitt eget hode. Hodet mitt prøver alltid å lure meg til å tro at jeg er verre i ting enn jeg er. De ville jo ha meg. Akkurat sånn jeg er.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar