mandag 20. oktober 2014

I didn't drink that much last night. Did I?

Hadde tenkt å skrive noen tanker om gårdsdagen før jeg la meg, men var rett og slett for full. Snakk om avslutte ferien med en smell. En god smell.


Klarte faktisk ikke å smile. 3 timer søvn. Kjenner jeg ikke er 18 år lenger.


Med champagne til frokost, drink på hotellrommet før middag og når det hele ender opp på champagnebord på Moulin Rouge, regner man jo med at det ender slik det gjør.
Men herregud så gøy det var. Moulin Rouge var som forventet. Totalt kommersielt, usjarmerende musikk, mangel på rød tråd og sjel, dog med et og et halvt fantastiske nummer som gjorde at jeg gispet / kom /holdt pusten / døde litt. 
Og vi var alle fire enige gjennom champagnerusen at det var masse bra pupper der. 

Var så redd feministen i meg skulle blomstre for fullt der jeg satt. Ble litt sånn for to år siden da jeg og han andre var i Paris på le Crazy Horse. Forventet litt for mye, elsker jo burlesque, også koker det hele ned til en teipbit over tissen og altfor mange fulle gamle menn på setene bak oss som hoier og skriker noe på et annet språk jeg bare kan tenke meg til hva betydde. Da kokte det inni hodet mitt. Og godt bedugget kjæreste med kort hår og feministiske holdninger i Paris på tur som han andre har spandert. Ikke mitt sexyeste øyeblikk.

Mest irriterende er det jo at jeg irriterte meg. Ikke vet jeg, men det det var også en liten stygging inni meg som syntes de damene var litt for perfekte også, han kan ha hatt litt med saken å gjøre. 
Low, Viktoria. Flaut. 
Man kommer jo slike steder for å feire kvinnekroppen. En hyllest til noe vakkert og fantastisk som vi alle elsker -kroppen som gir oss liv. Når ble vi så selvsentrerte at vi ikke klarer å glede oss over noen andre som er flotte uten å kjenne stikket av sjalusi og usikkerhet med én gang? At andre menn beundrer åpenlyst er jo bare toppen av kransekaka. Det har sjelden noe med de å gjøre finner jeg skal jeg være helt ærlig med meg selv. Mest av alt skulle jeg bare ønske det var jeg som stod på scenen og såg så bra ut. Elsket av mange. Hatet av resten.
Man kommer jo ikke slike steder for å sammenligne og føle seg dårlig. Men jeg trodde jeg hadde en liten buffer da jeg tenkte de var dansere. Burlesque-dansere til og med, de har jo ofte litt ekstra rundt hoftene. Det er heldigvis ikke modeller man må hanskes med! Visst faen såg de ut som modeller også.

Men dét skjedde ikke denne gangen. Jeg følte meg bra og var bare underholdt. Om jeg har vokst og lært meg å heve meg over slike tanker og trivielle tragiske spekulasjoner om hvem som er finest eller tynnest, har best utsråling og personlighet, eller denne gjengen med damer bare var styggere får vi aldri vite. Jeg velger å tro førstnevnte.

Må bare ta med han her. Han var så flott. Kan man bli franskere?


Kjøpte nye sko. De andre har bært meg gjennom så mye at jeg elsker de uansett hvor slitte de er. Men føttene mine er ganske stolte i disse. Og alle vet at stolte føtter er bra.


Litt stemning fra Paris.




Savner brødet allerede. Vi har ikke brød i Norge. Ikke sammenlignet med fransk. Sorg.


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar