torsdag 16. oktober 2014

Oh, I'm sooo spontaneous

Hadde mye forventninger til denne dagen. Fikk sydd opp kroppen og gjort klar alle delene på den siste jakken og bestemte meg for å lage et nytt skjørt i et stoff jeg har klødd i fingrene etter å klippe i en god stund nå.
Slet litt hele veien, men var bestemt på at det kom til å bli kjempefint. Ser mot slutten at det der.. det kommer aldri til å bli et pent skjørt.


Stoffet er for tungt til å ha legg, det drar seg i overlocken, det er for stretchy for mønsteret og glidelåsen bulker og skaper seg. (Ikke at jeg tok vlieselin i den som man skal gjøre. Har ikke tid til alt -reiser jo snart!)


Da jeg hadde klippet opp det nesten-ferdige skjørtet i rent raseri, og prøver å lage en genser av restene, gir jeg opp. Kjenner fokuset has left the building for en stund siden, og ingenting godt kan komme ut av at jeg fortsetter nå. Det stoffet der har vært igjennom nok for en dag.
Dessuten er du bedre enn dette, Viktoria. Sitte på gulvet og skrape sammen rester desperat etter hva, en dårlig sydd topp du kan strutte rundt i Paris i?
Skjerp deg.


Går i dusjen og ser at det skjørtet kombinert med vannet har gitt meg utslett.


Nei, men for faen da..


Heldigvis har jeg nok av klær jeg kan ta med meg tenker jeg, og roer meg kraftig ned. Pakk heller kofferten din. Dessuten kommer andre "kunde" for å hente jakken sin i dag. Og det er gøy!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar