fredag 3. oktober 2014

Styling my darlings

Jeg kunne ikke våknet i leiligheten på Landås lykkeligere enn når lillesøster roper fra badet "har du noe jeg kan ha på meg?? Dårlig tid!" Hun har alltid dårlig tid stakkars. 
Men noe godt kommer ut av det. Da får jeg tid til å skinne litt. Styling av et antrekk er veldig viktig for meg. Hva man går ut med om morgenen preger deg resten av dagen. De viktigste punktene for meg når det kommer til dette er

-Ikke over-style. Om du skal på jobb eller fest, jeg klarer aldri å ta på meg noe som er finere enn jeg føler meg. Så føler jeg meg oppblåst, tar jeg ikke på meg noe trangt (det ville påvirket meg negativt hele dagen). Føler jeg meg gusten og sliten, tar jeg ikke på meg sterke farger som skriker om oppmerksomhet. Du vil føle at du er stjernen i antrekket. Så eig hva du har på deg! Har du en dritt-dag: ta på deg noe safe. Den sorte voluminøse greia du alltid føler deg vel i. 
Og for all del, selv om fashionistaene sier alle skal gå med svære hatter denne sommeren.. Du MÅ ikke. Vi bor i Norge.

-Drit i alle regler. Det er så trist at man skal fokusere så mye på trender, eller hvilken figur man har, eller (spesielt om du var ung på 80-tallet) er over-opptatt av at man har hørt at man bare skal ha varme eller kalde farger. Kan du bære det -bær det. Men for all del, sørg for at du er komfortabel. Og eksperimenter om du er i humør til det! Rart er bra. Om du vil det.

-Hva vil jeg si i dag? Jeg har alltid en liten samtale med meg selv om hva jeg vil at folk skal tenke om meg når de ser meg. Nå tenker jeg alt for mye på hva folk tenker om meg (jobber aktivt med saken), men på denne måten funker det! Vil jeg at de skal tenke at jeg ser kul ut uten at jeg prøver? Vil jeg se koselig og åpen ut? Vil jeg ikke at noen skal snakke med meg i dag? Vil jeg være sexy og tiltrekke meg masse oppmerksomhet? 
Klær snakker. Og de snakker høyt.

Nå skulle hun her bare jobbe, men endte opp i et ull-skjørt jeg sydde første året på Esmod. Perfekt i høstværet.



Så slang jeg også på henne en Mastadon-slask. Som jeg for så vidt er ganske glad i.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar